تحلیل نقاشی ها(۲)

 

 

حتما شنیدید که میگن بعضی وقتا مخ آدم.... 

رو بعضی از نقاشی ها واقعا این حس بهم دست میداد 

ولی بخاطر اینکه نمیخواستم هیچکدوم از عکسها از قلم بیفته و  

شاید بعضی از دوستان فکر کنند من کم لطفی کردم درباره همه عکسها حرفی زدم 

پس اگه بعضیاشون شاید هم همشون خوب از کار درنیومدن 

به بزرگی خودتون ببخشایید بر این بنده حقیر 

 

پیش توضیح نوشت:بعضی از دوستان تو کامنتهاشون گفته بودن که مثلا اونجوری که شما فکر میکرده بودید نبوده واینجوری بوده 

میخوام بگم متوجه منظورتون هستم عزیزان ولی گاهی اوقات اگه من جور دیگه ای نبینم طنزی بدست نمیاد 

 

 

 

 

51-  

خانوم به نطرم اون همون هواپیمای توپولوفه که صحبتش شد

بالاخره سقوط کرد؟فقط چرا سبزه؟

اون ابر هم مشکوک میزنه،یه نگاه به لب و لوچش بکن

وقت کردی یه ساقه هم واسه گلهات بزار 

52-  

 

 

این نظم و ترتیبت من رو کشته

ماهی ها چقدر با هم متحدند قشنگ تو یه ردیف حرکت میکنن

شما که اینهمه به پیوند علاقه داری و حتی اون درختها رو،رو کله هم

پیوند زدی خب اون دختر خانوم تنها رو هم به یکی پیوند میزدی

خونه و ماشن هم که موجوده دیگه چه بهانه ای داری؟ 

 

53- 

   

 

خواهر عزیزم از شما بعیده،خیلی از دست شما ناراحت شدم

شما چرا؟؟؟؟؟

پس درخت کجاست؟اگه این خانواده های محترم هندی هوس کنند

برقصن،دور کدوم درخت بچرخن؟؟؟؟!!!!

زحمت بکش سیبیل اون آقا رو بزن،از ترس دارم به خودم....

از اونجایی که کلا علاقه زیادی به فر داری دود رو هم فری کشیدی

راستی داشت یادم میرفت این خانومها رو پیش یه دکتر زیبایی ببر

پایین تنه شون خیلی نافرم داره رشد میکنه 

 

54-  

 

 

من شنیده بودم که میگن آب که سربالا بره غورباقه ابو عطا میخونه

ولی نمیدونم ماهی که سربالا شنا کنه چی میشه

البته میشه گفت اینا مایه آزادن چون خلاف جهت شنا میکنند

البته اون آزادی که شما فکر میکنید نه،اون واسه ماهی ها هم ممنوعه

ماهی هات بیشتر شبیه بالگرده

تو این نقاشی میبینیم که باد شدیدی از سمت شرق به غرب درحال

وزیدنه و همه موجودات حاضر در نقاشی رو کج کرده

اگه مداد رنگی هات کم بود خب رنگ نمیکردی،شما الان با این کارت ما

رو دچار تناقضات شدید کردی،چمن زرد؟؟؟؟؟؟!!!! 

 

55-  

 

 

هی ما میگیم مراقب محیط زیست باشید شما هم به هیچی تون حساب نکنید

اونجوری که اون دودکش دود کرده زده همه ابرها رو سیاه کرده

اون گله هم فکر کنم لوبیای سحرآمیز باشه،نگاه کن چه رشدی کرده

هربار هم که بهش نگاه میکنم بزرگتر میشه

دلمون درد گرفت از بس گیلاس خوردیم دمت گرم که شما یه میوه دیگه کشیدی

فکر کنم رو تنه درخت خزه بسته شده والا شما هم میدونی که باید رنگش قهوهای باشه.راستی من نفهمیدم اسم خودت سعیده یا اسم اون درخته 

 

56-  

 

 

به نطرم جو روز ولنتاین شما رو حسابی گرفته

آخه هرچیزی حدی داره،چقدر قلب

آدم یاد تبلیغات تلویزیون میفته

نکنه قلب فروشی دارید واسه پیوند قلب

نرووووووووو اون پسره خطرناکه،از من گفتن بود بعدا نیایی گله ای کنی وبگی....

وقتت رو زیاد صرفخورشی نکن،خورشید همینجوری هم خوشگله یه فکری به حال اون دختر بکن پس این اختاپوس پیشگو رو شما دزدیدی،الکی میگن مرده

ولی با اینهمه رمانتیک بودنتون ازشما بعیده کشیدن اون دندونها واسه

ماهی غول پیکر،دلت میاد اون ماهی قرمزا رو بخوره؟؟ 

 

57-  

 

 

اون نخل به زور خودش رو تو نقاشیت جا داد تا بگه اونجا بندرعباسه

اگه واسه خورشیدت دهان نمیکشیدی خیلی بهتر بود

به نظرت خیلی گشاد نیست؟

پرنده هات چرا سوار هم شدن؟؟؟ 

 

58-  

 

 

بهتر بود یه مارمولک سالم رو قبل از اینکه له بشه بکشی

فکر کنم این مارمولک حاصل ازدواج یه مارمولک با سیم خاردار بوده

مارمولکت گلیم تنش کرده؟ 

 

59-  

 

 

اون آنتن رو عوض کنید

آنتن جدیدا که اومدن و یه بیل بیل بیشتر ندارن خیلی کیفیتشون بهتره

شما هم باید یه رجوعی به رابطه تناسب بکنید

من هیچی نمیگم خودت قضاوت کن،چه رابطه ای بین اندازه

اون پروانه با بقیه نقاشیت هستش؟

راستی اگه به منم یاد بدی چطور دودکش رو با اون زاویه کار گذاشتی خیلی ممنون میشم 

 

60-  

  

 

 

راستش من جرات نمیکنم این نقاشی رو نقد کنم میترسم بلایی سر من بیاری

ولی هرچه بادا باد

نامرد چکار کردی؟اون یارو کجاش رو گرفته؟

کندیش؟آخه چجوری دلت اومد؟تو اون شب رویایی با ماه و ستاره و گل و گلدون 

 

61-  

 

 

شما کلا یه چیزیتون میشه

تو بازی عکسها یادته چه آرایشی کرده بودی؟

الانم که گلها رو چیدی گذاشتی تو آب

فکر کنم داری نیری سر قرار،اون آرایش و این گل هم واسه همون قراره

ایشاا... به پای هم پیر بشید 

 

62-  

 

 

با اون زاویه ای که حوض رو کشیدی الان باید در حال خاک کردن ماهی ها باشی

آخه فکر نکنم آبی تو حوض مونده باشه 

 

63-  

 

 

شما که تو بچگی اینا رو میکشیدی حالا چی میکشی؟؟؟امیدوارم چیزای بد نکشی

به نطرم به پزشکی خیلی علاقه داشتی

آخه چرا درب کله طرف رو نبستی؟خراب نشه؟؟ 

 

64-  

 

 

آقا بهنام به شما تذکر جدی داده میشه

اینبار رو ندیده میگیرم ولی دفعه بعد راهی کهر.یزک میشی

آخه چقدر رنگ سبز؟؟؟حتما باید یه چیزی بهت بگم؟ 

 

65-  

 

 

کدوم نقاشی  بود؟اگه بالایی باشه که خیلی باحاله

لی فکر کنم پایینیه

من الان خیلی خوشخالم دارم یه نقاشی خارجی میبینم

خدا رو شکرت که به من یه نقاشی اونور آبی نشون دادی

آدمی که رنگش قهوه ایه ببینید،داره نخ میکنه تو دماغ اون یکی

این عکس رو ببینید بعد بگید ایران بده

اونجا که مسکن مهر ندارن،جتی بچه در خیال و نقاشیش

هم نمیتونه داشتن خونه رو تصور کنه 

 

66-  

 

 

اونوقت اینا که میخوان برن تاب بازی یا سوار مترو بشن کجا تشریف دارند؟

میشینی با اون آنتن ماهواره برنامه های بی ناموسی میبینی بعد دچار

سرخوردگی میشی

بعدشم معلومه مداد رنگیت تموم شده نتونستی سمت چپ رو رنگ کنی

انداختی گردن دود و اینجور چیزا؟

راستس واسه درخت هاتون از چه کودی استفاده میکنی؟خیلی پر باره 

 

67-  

 

 

اون قد بلنده کیه لناش رو اون وسط باز کرده؟کله تش رو هم نکشیدی که ما بشناسیمش،اونقدر گنده است که یکی هم داره از پاش میره بالا

یاد غول چراغ جادو افتاده

برادر زودتر میگفتی امام آمد خودمون رو  آماده میکردیم

دروغ نگو امام اومد،من خودم دیدم ماشین امام شاسی بلند بود

تازشم اون آقاهه که پشت فرمونه سردار رانندگی نیست

کاش بالگرده از اون بالا گلوله میریخت

راستس اون آدما مگه دارن میرن تولد که بادکنک گرفتن دستشون 

 

68-  

  

 

 

قربونت این رو از اینجا برش دار

من حوصله دردسر ندارم

البته اگه شیرتون گواهی سلامت داره ارائه کن و مشکل رو حل کن

والا شیرت مشکوکه به داشتن مشمشه و ما با یک گلوله خلاصش میکنیم 

 

69-  

 

 

با این روالی که شما پیش گرفتی همه کارخونه های فولاد هم تولیداتشون رو بدن به شما باز هم کم میارن،دیگه پنجره نمیخوای بزاری تو خونه؟تعارف نکن

اون دختر خانوم هم فکر کنم راشیتیسم(نرمی استخوان) داره آخه آدم سالم نمیتونه

دستاش رو اون شکلی کنه 

 

70-  

 

 

بیا اینک یه ذهن منحرف دیگه

بابا کیا اینجوریا هم نیست نترسید،نگاه به دهنش نکنید که آب ازش راه افتاده

اصلا این کیا نیست من دیدمش پاهاش 5 تا انگشت داره

محسن بنده خدا داره مثل بید میلرزه

محسن جان نترس خبری نیست

آقا مهدی اون پتو رو بزن کنار ببینم چه خبره اون زیر که محسن داره میلرزه

اون ملکه چرا اونجوریه؟فپاز چشماش معلومه اونم دلش خواسته

بابا یه تعارف هم به اون بزنید

بساط لهو و لعب هم که فراهمه،مزه موجوده فقط نمیدونم اصل ماجرا کجاست

منحرف یعنی چی اصل ماجرا زیر لحافه؟منظور من چیز دیگه ایه 

 

71-  

 

 

اول اون جریان برق قطع کن تا هم من بتونم حرف بزنم هم موهای اون عزیزان

برگرده به حالت اولش البته اگه از اون قرتی بازی های جوونا نباشه

از دختر دهان گشاد کسی خوشش نمیاد یک فکری به حال این بندگان خدا بکن

تا ترشیده نشدن

میگم حضور اون یه دونه آقا هم مشکل اخلاقی داره هم عرفی هم فنی 

 

72-  

 

 

میگم شما بچگیتون هم اینقدر تنبل بودید؟

خسته نشدید احیانا وقتی این نقاشی رو کشیدید؟

یه رودخونه کم آب با یه پل زپرتی هم شد نقاشی؟یه ماهی هم میکشیدی تا دور هم خوش باشیم

ببین چقدر با افتخار اسم خودش رو روی بیلبورد اون گوشه نوشته آخه غیر شما کی میتونسیت این نقاشی رو بکشه؟؟ 

 

73-  

 

 

نیما جان میخوای پز ماشینت رو به ما بدی؟

چرا بی گواهینامه نشستی پشت فرمون؟چی؟گواهینامه داری؟

اگه گواهینامه داشتی که بین خطوط رانندگی میکردی نه روی خط

تو راهنمایی رانندگی هم که پارتی دارید،جلو خونتون خط عابر کشیدن

میگفتی یه جراغ قرمز هم میزاشتن

برادر چرا شما اینقدر به چیزای نوک تیز علاقه داری؟دست به چیزای نوک تیز نزن 

 

74-  

 

 

اون پرنده چجوری داره فرار میکنه معلوم نیست خرسه چه بلایی سرش آورده

خرس نابکار ادای روشنفکرها رو درنیار

بچه مردم رو دعوت کردی واسه درس خوندن اونوقت اغفالش کردی و ...

75-  

 

 

این یه نقاشی آموزشیه مربوط به قبل از حضور مموتی

این نقاشی میگه:1 بچه کافیه

کودک عزیز خوبه که همچین ذهنیتی داری ولی اصلا خوب نیست که

بچه به این چیزا فکر کنه

به اون خانوم هم بگو از تاب پیاده بشه،یه نگاه به هیکلت بکن

اون وسیله مال بچه هاست،خراب میشه

این نقاشی مال اوایل انقلابه که هنوز حجاب اجباری نبود

چون یکیشون روسری داره ولی متاسفانه اون یکی مو رو به  باد سپرده 

 

76-  

 

 

شیرزاد جان خوبه که بهمون نشون دادی از کجا کانکت میشی فقط

سریعا اونجا رو ترک کن که لودر داره میاد تو خونه

از اون تراکتورت معلومه که از بچگی عشق عمران بودی

مگه کرگدن هم لب تاپ داره؟من فکر کردم pc  داره

شما که اینقدر به اصول انقلاب پایبندی و سفینه فضایی ما رو کشیدی کاش

یه اشاره ای هم به اینکه انر.ژِی هست.ه ای حق مسم ماست میکردی

راستی کنترل کن کرم از تو سفینه جا نمونه 

 

77-  

 

 

اون کرم چه قر و قمیشی میاد

خیلی هم عجله داره حتما میخواد سریع برسه به سفینه آقا شیرزاد(نقاش قبل)

تا باهاش بره فضا،خوب اون حلزون رو هم با خودت ببر

نترس سفینه صبر میکنه،اصلا صبر کن سال1400 منم باهاتون میام 

 

78-  

 

 

در دیزی بازه حیای گربه کجاست؟

بابا شما هنوز جوونید 3 تا بچه ردیف کردید

اگه بخواهید با همین سرعت ادامه بدبد حتما

اسمتون تو کتاب رکوردهای گینس ثبت میشه

تازه به بچه بعدی 1میلیون هم میدن پس فرصت رو از دست ندید 

 

79-  

 

 

داری لی لی بازی میکنی یا از نردبون بالا میری تا به رنگین کمون برسی؟

اگه لی لی بازی میکنی که سوختی،نگاه کن سنگت رو خطه

وقتی اون ماهی که تو آب جمع شدن رو دیدم دیدم یاد حلقه اتحادی افتادم که

بازیکنان تیم ملی اول بازی تشکیل میدن

امیدوارم نتیجه این حلقه بهتر از اون حلقه باشه 

 

80-   

 

 

همه چی آرومه

خداییش من به چیه این نقاشی گیر بدم؟

فقط اگه علت اینکه چرا چمن ها آبی شدن بدی قول میدم تو

سازمان فضای سیز استخدام بشی و حتی رئیس بشی 

 

81-  

 

 

کلا شما با آدمیزاد رابطه خوبی نداری؟

حالا تو آبادی میگیم همه رفتند خونه یا شایدم رفتن تو مسجدتون نماز جماعت بخونن

ولی چرا قایق رو بدون راننده!!! فرستادی وسط آب؟

عجب جای توپی هم کشیدی،از سبک خونه ها معلومه تو کویره

ولی هم دریا داره هم نعمت باد

هرکی بتونه بگه اینجا کجاست جایزه داره 

 

82-  

 

 

بیایید بچه ها یه منحرف دیگه هم کشف شد

اولا که یه دختر و پسر تنها تو آب چکار میکنند؟

حالا تو آب رفتند بیخیال،چرا لخت و عور رفتند تو آب

ساحل رو نگاه کنید لباس زیرشون هم درآوردند

فکر کنم داند شنا میکنن به سمت قایق

ببینید اون لاک پشت و خرچنگه با چه سرعتی دارن میرن سمت لباسها

خبر ندارن که اونا فقط پوستشونه و خودشون تو آب تشریف دارن

راستی شما چرا عادت داری واسه همه چی چشم بزاری؟آخه ابر کجاش چشم داره؟ 

 

83-  

 

 

خداییش بزرگترها باید خجالت بکشید ببینید بچه چه نقاشی کشیده

فقط دوست عزیز قبل از حرکت همه چی رو چک کن تا وسط راه مجبور نشی

با 4 لیتری بنزین بریزی

شانس آوردی خودت بنزین داشتی والا تو این دوره زمونه کسی بنزین بهت نمیده 

 

84-  

 

 

از شما بعیده عزیزم

آخه خیابون جای فوتبال بازیه؟ولی خوشم اومد که واسه بازی تک به تک هم

داور گذاشتی

یه سوال:اون ماشین بدون راننده داره کجا میره؟خیلی هم داره دود میکنه

باید ماشین رو گرفت و خوابوند و مجازاتش کرد

ماهی هات هم تو رشته سقوط آزاد فعالیت میکنن؟ 

 

85-  

 

 

به فکر خودتون نیستید لااقل به فکر ما باشید،قنداق رو روزی چندبار عوض کنید

بوی گند ما رو کشت

چه بچه کثیفی بوده این بچه،خوبه اون موقع ها وبلاگ نداشت

زندگیش فقط به آب نبات بسته بوده

خوب شد به سن تکلیف رسیدی و  یه پوششی رو موهات کشیدی والا با این 4تا شیوید مو بیخ ریش بابات میموندی

والدینتون واستون یه مقنعه گرفتند که هنوز ازش استفاده میکنید البته قبلا براتون حکم مانتو رو هم داشته

صورتتون رشد معکوس داشته،فکر کنم چند سال دیگه شما فاقد صورت باشید 

 

86-  

 

 

خونتون احیانا آبله مرغون گرفته؟

با این احوالش ولش کردی رفتی گردش؟

خورشیدتم که غریبی میکنه

در خونه رو هم 3قفله کردی،ترسیدی حالا که نیسنی ما بریم سراغ گزها؟

و البته شکلاتها؟

راستی درختهای اونور آب هم میوه ندارند؟یا وقتی داشتی میرفتی همشون رو چیدی

که هیچی به ما نرسه؟ 

 

87-  

 

 

خداییش برنامه های  تلویزیون میلی اونقدر خوبه که باید هم 2تا آنتن بزاری

شایدهم از اون مرفهان بی دردید که چندتا تلویزیون دارن؟

مراقب باش ماهی ها قایقت رو نخورن

معلومه که مهمون نوازی،تنها نقاشی بود که درب خونه اش باز بود 

 

88-  

 

 

نوشدارویی و بعد مرگ سهراب آمدی    بی وفا این زودتر میخواستی حالا چرا

اونموقع که تو مدرسه بودی و به نقاشی نمره میدادن از این چیزا بلد نبودی بکشی

حالا که هم سن نوح شدی اینا رو میکشی؟ 

 

89-  

 

 

666 سه تا 6 داره

خانوم میگم سریعا یه بیانیه بده و از تمام گروه های شیطان پرست اعلام برائت کن

میترسم واستون دردسر بشه

خطاب به هواپیما:ملخک یکبار جستی،ملخک  دو بار جستی،ملخک آخر تو دستی

کوه ها رو رد کردی،رودخونه رو رد کردی ولی هنوز خونه ها در پیش هستند 

 

90-  

 

 

الان شما مثلا خجالت کشیدی که لپ هات گل انداخته؟

خواهرم یکم ورزش بعضی وقتا بد نیستا

یادم باشه شما رو به روشنک بانو معرفی کنم تا یه رژیم غذایی بهتون بده 

 

91-  

 

 

واالله تا جایی که ما میدونیم کردستان خیلی سرسبز تر از این حرفاست

زمین خدا رو ول کردی رفتی رو کوه و کمر علف کاشتی؟ 

 

92-  

 

 

فکر کنم شما نقاشی نمیکردی داشتی رنگهای مدادرنگیت رو تست میکردی

به اون 2 نفر هم بگو از قایق پیاده بشن نه ما رو سرکار بزارن نه خودشون رو خسته کنن،منکه هرچی نگاه میکنم آبی نمیبینم

یاد عکسهایی افتادم که ملت تو میدون آزادی میگیرن تا ثابت کنند تهران بودن اینا هم

حتما زن هاشون رو پیچوندن رفتن یه جاهایی حالا دارن مدرک واسه برائت خودشون جور میکنند 

 

93-  

 

 

دختر خوب درباره خودت حرفی نیست چون سنت 18 سال شده ولی خق نداری با مادرت اینکار رو بکنی.این چه قیافه ایه واسه مادرت درست کردی؟

یکم در انتخاب رنگ لباسها دقت کن،ناسلامتی شما جوونی و تناسب رنگ باید واست مهم باشه

کارخانه امرسان دقایقی قبل و بعد از انتشار این آگهی اعلام ورشکستگی کرد

تو رو به خدا به محصولات دیگه کاری نداشته باش و اگه میکشیشون مارکشون رو ننویس 

 

94-   

 

 

چند تا از دوستان مصالحی رو که اونورشون معلوم بود در ساخت خونه هاشون استفاده کردند ولی شما یه قدم جلوتر رفتید

کوهی که اونورش معلومه

جایزه سوخت پاک رو هم به شما میدیم

سوختی که دود آبی تولید میکنه و با طبیعت سازگاره 

 

95-  

 

 

ایشون الان کل اعضای خانواده رو به تصویر کشیدن

نمیدونم چرا بین مادر و پدر فرقی قائل نشده و واسه هردوشون سیبیل گذاشته

احتمالا خواهران بسی.جی اطرافش دیده

معمولا در تصور بچه ها پدر و مادرشون زیباترین افراد روی زمین هستند

پس با این نقاشی تو خود حدیث مفصل بخوان 

خدا رحم کنه به این بچه   

 

96-  

 

 

من 1 ساعت به این عکس نگاه کردم،اون جسن قهوه ای سمت راست توجهم رو جلب کرد.اول فکر کردم یه غولیه که رو به ما دهنش رو باز کرده وداره میخنده

بعدا  فکر کردم یه کوهنورده که کوله پشتی بسته و یه جا نشسته

آخرین نتیجه ای که رسیدم اینه که ما با یه کرم روی تخته سنگ طرفیم

چند تایی جای لب با رژ لب قهوه ای رو تصویر هست که مشکوکه و فعلا در دست بررسی میباشه و نتایج طی اطلاعیه های بعدی خدمت مردم شریف ایران اسلامی میرسد 

 

97-  

 

 

میلاد جان تو خارج از ایران که دخترها روسری سر نمیکنند موهای قشنگی دارند

که با آن دلبری میکنند.شما خجالت نمیکشی آبروی دختر مردم رو میبری؟این

چه قیافه ایه؟فکر میکنی دیگه کسی این بنده خدا رو میگیره؟

تازه ما میخواستیم معلولیت انگشتهاش رو توجیه کنیم که شما همه چی رو بهم زدی 

 

98- 

  

 

برادر عزیز شما حتما باید خودت رو تو نقاشی جا بدی؟؟؟؟

حداقل یکم برو اونورتر تا اون اتیش یه جاییتون رو نسوزونه

اونجا خونه است یا کاروانسرا؟چقدر راه بهش وصل کردی؟

اون مکزیکیه گوشه تصویر داره چکار میکنه؟به نظر میرسه میخواد بره پشت درخت و بش....

بهش بگو همه دارن میبیننش 

 

99-  

 

 

آخه من جرات نمیکنم حرفی بزنم

نقاشش که رئیسه میترسم حرفی بزنم وبلاگ ما رو تخته کنه

طرف هم که کابوییه اگه چپ نگاه کنم  هفت تیر میکشه میزنه یه جاییمون

ولی من نمیتونم دربرابر این صحنه سکوت کنم،برادر اینجا آب دهان ننداز

وگرنه اون روی من میاد بالا 

 

 

۱۰۰- 

 

 

داماد فهمیده ولی یکم دیر 

از همین روز اول فهمیده داره چه بلایی داره سرش میاد واسه همین لباس سیاه تنش کرده 

ایشاا... تنت سیاه نشه برادر 

بعدشم نترس،بیا جلو.اون کلاه رو هم بردار تو دهات ما دامادا کلاه نمیزارن 

این نقاشی داغ دل ما رو تازه کرد 

خرج ماشین عروس، دسته گل، لباس عروس،سالن،آرایشگاه.... 

حالا فهمیدی واسه چی داماد سیاه پوشیده؟ 

بانو بهتون تبریک میگم شما هم بالاخره به آرزوتون رسیدید  

 

۱۰۱- 

 

 

از اینکه این دوست عزیزمون درک درستی از اندازه موجودات ندارند نمیشه به سادگی گذشت 

گلها یه تلاش کوچولو بکنن اندازه درختها میشن.خدا رو چه دیدی شاید گلها گیلاس هم دادن 

ایشون یا رشته دامپزشکی میخونند یا یه مرغداری دارن 

البته اینا بیشتر شبیه اجداد مرغ ها در زمان دایناسورها هستن  

از نقاش محترم یا محترمه تشکر میکنم که اینجا انسان نکشیدن چون حتما توسط این غولهای مرغ نما خورده میشدن

کوه ها هم من رو یاد کیک با تکه های شکلات میندازه 

راستی فکر نکنی من نفهمیدم پشت این برگه یه چیزایی نوشتی

  

۱۰۲- 

 

 

 

دوست عزیز شما دچار تناقض شدی 

بین شهر و روستا گیر کردی  

طبیعتت روستاییه ولی تراکم زیاد خونه ها نشون میده تو شهر میشینی و از گرونی زمین خبر داری.بابا اینجا نقاشیه یه برگه بزرگتر برمیداشتی تا خونه ها اینقدر تو هم نرن 

معلوم نیست اون آقاهه چکار کرده که خانومه و اون الاغ سواره اونقدر بد بهش نگاه میکنن شاید خانومه ناموس الاغ سواره ست و اون چوپونه بهش نظر سو داشته و باقی ماجرا 

میگم یه دستی به ابروهای خانومه میکشیدی اون ابروهای پاچه بزی چیه 

گوسفند هاتم از دیدن این نقاشی خصوصا شکل سگه روی سرشون شاخ درآوردن 

دلت نیومد چندتا علف درست و حسابی بکشی تا این گوسفندها دلی از عزا دربیارن؟ 

اگه از این تحلیل خوشت اومد از اون کتری یه چایی بریز تا هم گرم شم و هم خستگیم در بره

 

 

 

 

 

نظرات 62 + ارسال نظر
امیرحسین... شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ق.ظ http://afrand.blogfa.com

به جان خودم شماره ۶۲ اون حوض نیست. یه جور طویله است. اون ها هم گاو و گوسفند هستند که توش دارند می چرند...!

زود اعتراف کن دیگه از چی خبر داری؟

سوسک سیاه! شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ق.ظ http://sooksesia.persianblog.ir/

میخوای نقاشی وبلاگ تورو هم بکشم درشو تخته کنن؟؟؟؟

ما که بسیار خوشحال میشیم اگه لطف کنید

نیمه جدی شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ق.ظ http://nimejedi.blogsky.com

کوروش خان فوق العاده بود.... یه چیزی تو مایه های خداااااا!
مردم از خنده!
دستتون درد نکنه واقعا.

بابا شرمنده میکنید
خواهش میکنم

کاتیا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://oldgirl.blogfa.com

من از بچگی عاشق پنجره بودم
حتی نقاشی های اون موقع‌هام خونه‌ها پر از پنجره بودن...


من هنوزم عاشق پنجره‌ام...
گاهی وقت‌ها پنجره خیلی کمه.
حتی برای نفس کشیدن.

قشنگ گفتی
پنجره دن داشگلیر

نیما شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 ق.ظ http://www.arezuhaye-aghaghi.blogsky.com

سلام کوروش خان .

دیوونه ی این تحلیلاتم . خیلی فاز میده . خسته نباشی مرددددددددددددددددددد !

سلام نیمای عزیز
قربونت جوووووون

کیامهر شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:12 ق.ظ http://www.javgiriat.blogsky.com/


کورش تو اینجوری نبودیا
خیلی منحرف شدی
توی هر تحلیل یه نقبی میزنی به قضایای ...
مطمئنم اگه ببیننت کفشون می بره که ایا رو از کجات درمیاری توی طفل معصوم

امان از رفیق ناباب
بابا ذهن شما منحرفه اینجوری فکر میکنید
الانم تو ذهن بچه ها یه کودک معصوم از من نقش بیته

ترنج شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:35 ق.ظ http://toranj62.persianblog.ir/

سلام خوبید
نقاشی من یکم دیر رسید توی پست بعدی گذاشته شده میشه از نقاشی من را هم تحلیل کنین ممنون

سلام
چشم حتما

واحه شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ

سلام

اول ممنونم ازتون.

من تمام نقاشی ها رو ندیدم ولی الان بخش زیادی شون رو به همراه تحلیلهایش دنبال کردم کار جالبیه ولی فکر کنم حسابی وقت گذاشتید روی اینا چند روز احتمالا... ایده جذابی داشت آدم هر نقاشی رو که می دید ناخودآگاه دوست داشت تحلیلش رو هم بخواند...

سلام
ممنون از حضورتون
قابل شما رو نداشت

میکائیل شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:22 ق.ظ http://sizdahname.wordpress.com

سلام کورش خان ...
خب دقت نکردی دیگه .. اون خودش ته تکنولوژیه ..
ماشین بدون سر نشین ساختم .....
اونم که دود نیس.. اون واحد تولید اسکیژنه .......

ولی خدائیش تحلیلات تکه ....
اول هفته ای رو خوب حال دادی به ما

سلام
آقا ما مخلصیم

ساقی شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام
عالی بود.ممنون.
تحلیل نقاشیه وروجک رو خیلی دوست دارم!وقتی دید از گذاشتنه سیبیل برای باباش اینقدر خوشحال شدم برای منم کشید!تازه میخواست واسه خودشم بکشه!((:
خسته نباشید خیلی خوب بود.
راستی با این چیزایی که کیامهر خان فرمودن ادم کنجکاو میشه ببینه نویسنده این مطالبو!(:

همیشه شاد باشید در کنار همسر عزیزتون.

سلام
مرسی
من که دورادور این وروجک رو دوست دارم و منتظر رونمایی از ایشون هستم
اگه ببینید ۲ پا دارید ۲تا هم قرض میکنید و در میرید
ممنون همچنین شما

منیژه شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ق.ظ http://nasimayeman.persianblog.ir

عاااااااااااالی بود...

قابل نداشت

کودک فهیم شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.the-nox.blogfa.com

من از سری قبل که تحلیل طنز در باب عکس های دوران تحصیل بلاگرها نوشته بودید با شما آشنا شدم.این دو پست اخیر هم خوانم و واقعا افسوس خوردم که چرا در جمع بچه ها نبودم.بیان طنزتان را دوست داشتم خصوصا متنی که سری قبل برای عکس های دوران تحصیل نوشته بودید.بسیار عالی بود.پاینده باشید.

خوشحال شدم که این بازیها باعث پیدا کردن دوستان جدید میشه
ممنون از حضورتون

منجوق شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com/

خیلی خیلی نکته سنج هستی
دستت درد نکنه
کلی خندیدم و آبروم پیش همکارام رفت .

ما راضی به ریختن آبرو نبودیم

سمیرا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

مرسی کوروش خان تحلیلاتون خیلی جالب بود اما منم درخونه مو باز گذاشته بودم چرا نگفتی مهمون نوازم؟! راستی اونی که سوار تاب بود توی نقاشی من خانم نیست یه دختره که جثه اش کمی درشته!

ببخشید دیگه حواسم نبوده
بعدش سعی میکردم تحلیل ها یکنواخت نباشه
مشکل از غده هیپوفیزشه

A ز R ه H ر A اZ شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.zafa.blogsky.com

ژس ننوشتی کلکله یعنی چی ؟

پست بعد ایشاا...
ببخشید دیگه

شب نویس شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ http://man-o-shab.blogsky.com/


خیلی باحال بود! مرسی. واقعا جای تبریک داره این همه خلاقیت در برداشت های خاص کردن از نقاشی

مرسی
پس چرا تبریک نمیگید؟من منتظرم

میلاد شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 ق.ظ

سلام کوروش عزیز

امان از دست تو پسر
خندیدماااااااا

اما دیدی تو هم اشتباه کردی مثل این کارشناسا
اوناهم با این همه تجهیزات فکر کردن دخترررر
اما گول مالیدم سرشون
این پسرررر

بابا من دیگه واسه خودم مردی شدم
آفرین به شما گل پسر

قندیل شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ http://ghandil.blogsky.com

تو این پست مارمولکه به عنوان بهترین نقاشی انتخاب شد ... به نظر میومد سه بعدی باشه !!!!!!!!!!

جایزه اش رو بده به من خودم بهش تحویل میدم

لژیونلا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام. یک چندین ژول انرژی برای امروز گرفتم.
ممنون که سر زدید.

سلام
اینجا کلاس فیزیک بود الان؟؟

پونه شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ب.ظ http://jojo-bijor.mihanblog.com

سلام.

اینجا هوا بارونی و سرد.

سلام
اینجا هم برفی اومد

پاتینا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:50 ب.ظ http://patina.ir

سلام
خیلی خوب بود
مرسی
در ضمن آقا شما اصلا میدونی پیوند چی چی هست؟
بعدشم تنبل با کی بودید؟
اما منحرفو خوب فرمودین
در کل ممنونم
منتظر این پستتون بودم

سلام
ممنون
بله میبینم وقتی پشت سر فامیلتون حرف میزنم خوشتون میاد

حمید شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ب.ظ http://abrechandzelee.blogsky.com/


اینو بی اغراق میگم که تو یکی از طنازترین آدمایی هستی که در تمام عمر با برکتم دیدم!...محشر بود پسر!...
همش نگران بودم سر این پنجاه تای دوم خسته بشی و از نمکش کم بشه ولی ماشالا شما انگار کلا با مفهوم خستی بیگانه ای! (آیکون "دمت گرم در حد تاول!")...ولی با اینحال بازم خسته نباشی و هزار بار بابت خنده هایی که با این دو پستت کردم ازت ممنونم!

آقا تعریف شما خیلی فاز میده
منم بسیار ممنونم بابت حضورتون وتعریفتون

*pegi شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ب.ظ http://pegasus-gh.blogsky.com

53: کم لطفی فرمودید به نقاشی بنده
اونهمه درخت کشیدم پای اون کوه!
خانمها هم دارن پز رژیم خفنشون رو میدن با اون دامنهای گشاد شده!
ممنون از تحلیلتون

ممنون از روشنگریتون

افروز شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ

سلام ممنون آقا کوروش به خاطر تحلیلهای زیباتون

خواهش میکنم

پادوسبان شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:56 ب.ظ http://padoosban.ir

چه تحلیل های درخور و بی نظیری.
مثل همیشه عالی

شرمنده میکنید

ما(ریحانه) شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ http://ghahvespreso.persianblog.ir


خیلی هم عالییی بود.. بعد میایی میگی کسی نمیتونه از نقاشی من منو روانشناسی کنه.. حالا خوبه این ذهن منحرفتون رو از تو نقاشی کشیده بودم بیرون.. همه چیز رو منحرف میبینید شما؟

کلا همه منحرفن مگه اینکه خلافش ثابت بشه
شما عمرا بتونی من رو تحلیل کنی

غزل شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:11 ب.ظ

عالی بود کوروش خان..
مثل سری قبل..
حالا خوبه برای مورد آخر نمی خواستی چیزی بگی.. اگه می گفتی دیگه چی میشد..
ولی همه ی نقاشی ها فقط از یه دید بررسی شدن..

خیلی تند رفتم؟
اگه میبینی وبلاگم رو حذف میکنن بجاش ازشون تعریف کنم
منظورتون همون دیده؟؟؟؟

سبا- صاحب نقاشی 54 شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://www.khaneibarab.persianblog.ir

مرسی کیامهر به خاطر تحلیلت ...حالا نمیشد فقر ما رو به رخمون نکشی ها ...داشتیم برادر ....این چمن ها سبزه...اما خودت که میدونی اینروزها نمیشه خیلی چیزها رو سبز کشید ....
در خصوص تناقضات رخ داده ..محل تناقض رو نشان دهید یه چسب زخم بزنیم روش

بلهههه این روزها خیلی کارها رو نمیشه انجام داد
چشم محل تناقضات بعدا اعلام میشه

سبا- صاحب نقاشی 54 شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:24 ب.ظ

ویراستار محترم لطفا کیامهر رو به کورش تمدن عزیز تغییر بدهید ..هزینه ویراستاری به پیوست ارسال می شود

بزار همونجوری بمونه الکی هم خرج رو دست شما نزاریم

مهسا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:36 ب.ظ http://negarenebahar.blogfa.com

سلام
خوبین؟
آخه ، چه کار جالبی کردید.
یاد کلاسای TA و دکتر بابای رو برام زنده کردید . واقعا ازتون باید بخاطر این زنده سازی پرهیجان تشکر کنم.
براتون یه زندگی رنگارنگ و پر نقش و نگار آرزومندم.
تا درودی دیگر بدرود

سلام
یعنی من الان دکتر شدم؟
وااای چه آرزوی خوبی من هم برای شما همینها رو آرزو میکنم
ممنووووون

دختر ایرونی شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:51 ب.ظ http://iranian-girl22.blogfa.com/

حیف که من نبودم که نقاشی منم به طنز بگیری
دعا کن این سیستم لعنتی درست بشه تا دوباره به آغوش وبلاگستان برگردیم

حیف شد
ایشاا... زودتر درست بشه
مامنتظریم

پرچونه شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://porchouneh.blogfa.com

یه تشکر ویژه بابت تحلیلای نمکیتون!


بعدم اینکه پیشنهاد از ما ... پول از شوما
دفعه بعد اگه برنامه ای چیزی ریختیم خبرت می کنیم ولی کنس بازی نباید در بیاری دیگه اومدی بیرون خرج کنی

آهان یه مطلب دیگه اجازه هس لینکتون کنیم!؟

نمکیه نمکی نون خشک دمپایی پاره قابلمه شکسته.....
باشه خبرمون کن قمت نباشه
فقط قلیون رو من درست نمیکنما
خواهش میکنم این چه حرفیه؟باعث افتخاره

آفتاب پرست شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

شمام طنازی هستید ها واسه خودتان

چه خوب که من نبودم تو مسابقه آخه نقاشیم افتضاحه و شما هم دست به طنزتون عالی

لطف دارید
حیف که نبودید

شمیم شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:32 ب.ظ http://nsm_dadashi@yahoo.com

دستتون درد نکنه خسته نباشی... خیلی باحال بود کلی خندیدم...

قابل شما رو نداشت

شب شراب شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.shila1120.blogfa.com


سلام نقاشی 59 رو من کشیدم..تحلیلتون فوق العاده بود..یعنی من مردم از خنده..

راسش تو هفت سالگی تنظیم زاویه ی دود کش که چیزی نیست.. خیلی کارای اعجاب انگیز میشه انجام داد

واقعا زحمت کشیدی
کاش هنوز ۷ سالمون بود البته مجبور نبودیم بریم مدرسه

وروجک شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:30 ب.ظ http://jighestan.blogfa.com

اخیییییییییی کوروش انقده خندیدم که نگو به تحلیلات نه هاااا به این که یه لیوان کشیدم که توش گله که سر و تهشو جم کنی ازش چیز منفی نمیاد بیرون بعد من اومدم اینجا تهدیدت میکنم که بد ننویسی اخیییییییییییییییی منو ببخش اخه من چقد شماها رو اذیت می کنم الهی العفو
در کل خوب بود

ولی دیدی از تو لیوان غول چراغ جادو برات درآوردم
خدا همه مون رو شفا بده علی الخصوص من رو

شلغم شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ب.ظ http://1shalgham.wordpress.com

بابا ما کی گفتیم شما روانی هستید
چرا حرف تو دهن ما می زاری
شما کارت درسته
شما تاج سری
کورش جان
ما ازین جسارتا نمی کنیم

حالا شد
بیا اینجا تعریف کن همیشه

محمّد جواد شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:53 ب.ظ http://www.mohammadzamani.com

سلام
.::این یک دفاعیه نیست::.
بی ادبی بود اگه سؤالاتون رو جواب نمیدادم
خدمت شما عرض کنم که بنده اصلا هم تنبل نیستم، فقط برخلاف شما به جزئیات خیلی دقت میکنم. و سر او پل زپرتی خیلی وقت گذاشتم، بعدشم اون ماهی به این خوشگلی رو نمیبینید که تو آب چه تحرکی داره.
البته او هم چون مثل منه تحرکش دیده نمیشه و در حقش جفا شده.
اصلنش هم اسمم هم خیلی افتخار داره و معلومه که خیلی باید سعی کنند تا مثل این نقاشی رو بکشند.
ممنون

آقا ما جسارت نمیکنیم
ابن مطلب ما رو بزار پای پیدا نکردن سوژه

دندانپزشک فهیم شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ب.ظ http://ddsfahim.blogsky.com

سلام برادر
خوب شد نقاشی های من همشون مفقود الاثر شدن و نداشتم بفرستم وگرنه چی درباره شون می گفتی.

سلام برادر
کاش میفرستادی

سپیده شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:38 ب.ظ

مرسی برای تحلیلهای قشنگتون .

خواهش میکنم

بهنام شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.delnevesht2010.blogfa.com

سلام...
دمت گرم واقعآ عالی بود تحلیل هات فقط اون داداش من این نقاشی رو همین یه ماه پیش کشیده و هنوزم همین چیزا رو میکشه!!!
منم فکر کنم اون نقاشی رو تو 15 سالگی کشیدم از همون موقع سبز رو دوست داشتم انگار!

سلام بهنام عزیز
شما همیشه کارتون درست بوده

فلوت زن شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ http://flutezan.blogfa.com

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام.
خیلی خوب بود !!!
کلی خندیدم باز . مرسی.

سلااام
قابل نداشت
خوشحالم که خندیدید

سپیده یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ق.ظ http://setaresepideashk.persianblog.ir

ممنونم کورش خان ... تحلیل هاتون عالی بود نیمی از تحلیل ها رو ۵ شنبه خوندم و بقیه رو هم امشب که از مسافرت برگشتم واقعا از خوندن تک تک شون لذت بردم خوشحالم که مخاطبتون بودم

منم خوشحالم که میخونید
ممنون

ستاره یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:57 ق.ظ http://setareasemon.blogfa.com

دمت گررمممم

دم شما هم گرم

محمّد جواد زمانی یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:32 ق.ظ http://www.mohammadzamani.com

نه کوروش جان
این کامنت ما رو بذار بحساب روی زیادمون
وگرنه حق باتوئه
ممنونم از نظرت
پیروز باشی

نه برادر
این حرفا چیه شما لطف دارید
خوشحالم از خضورتون
پاینده باشید

پونه یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ب.ظ http://jojo-bijor.mihanblog.com


سام علیک

با این حرکات سرگیجه میگیری
آروم بشین

آفتاب پرست یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsk

سلام کوروش خان به روزیم ها و منتظرتون

دارم میام پیشت جاده چه غمگینه

عاطفه یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ب.ظ http://hayatedustan.blogfa.com/

مرسی دادا کورش.. واقعن دست مریزاد

قابل نداشت

گل گیسو یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://gol-gisoo.blogsky.com

سلام
واقعا خسته نباشید
عالی بودن تحلیل ها
خب معنی کلکله رو بگین زودتر
حسابی منتظریم

سلام
ممنون
چشم خانوم

سایه سپید یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ب.ظ http://khateratEgahBgah.persianblog.ir

سلام اقا کوروش...خصوصی بدستتون رسید؟!
خوبید؟!
دیگه اونطرفا نمی اید...آپ هم نکردید...نگران شدیمااااا

سلااام
کی؟کجا؟کو؟
خدمت میرسم
منکه الان آپ کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد