اون میگه می تو بخون چای


پیش تبریک نوشت:درسته که سال نو میلادی به من ربطی نداره ولی این دلیل نمیشه تبریک نگم که.سال بسیار خوبی رو برای همه عزیزانی که شروع سالشون از امشبه تبریک میگم و یه عالمه آرزوی خوب براشون دارم.من که هنوز نتونستم این فیلم ۲۰۱۲ رو ببینم٬یعنی جدا امسال میخواد دنیا تموم بشه؟خب اگه دنیا تموم بشه من تک و تنها اینجا چکار کنم؟اصلا اگه اعتبار اینترنتم تموم شد از کجا اعتبار بخرم؟اصلا هم مبارک نباشه همین ۲۰۱۱ مگه چش بود؟میگم مثل مدرسه که بچه درسخون ها بعضی سالها رو جهشی میخوندن بیایید ۲۰۱۲ رو جهشی رد کنیم.تازه اگه اینم رد کنیم سال بعدش میشه ۲۰۱۳ و اینم که نحسه.اصلا سال شمسی خوبه بابا این اجنبی ها همه چیزشون مورد داره


از هر چه بگذری سخن دوست خوش تر است(یعنی اینکه مگه من میزارم پستم رو نخونده بری؟)

چند روز پیش داشتم یه ترانه زیبا رو گوش میدادم.با شنیدن شعر این ترانه حسابی فکرم مشغول شد.گفتم چرا ما از کنار همه چیز  اینقدر ساده میگذریم؟شاعر کلی زحمت میکشه و برای ما از خودش شعر در میکنه اونوقت ما سرسری و با قر کمر این آهنگ ها رو گوش میکنیم.اگه خیلی زحمت بکشیم میگیم بیشرف فلان فلان شده  بوق بوق چه شعری گفته ها(بعلت عبور افراد بالای ۱۸ سال مجبور به بوق گذاری شدم.افرادی که تمایل به شنیدن اصل نسخه که بوق گذاری نشده دارن کپی شناسنامه خود را به شماره موبایل بنده ایمیل کنن٬اگه زیر ۱۸ سال باشن براشون ارسال میکنم)

بالاخره بنده تصمیم گرفتم چندوقت یه بار این اشعار زیبا رو تحلیل کنم

و اما تحلیل ایندفعه




دیگه پشت دیوار قایم نشو             باشه هرچی تو بگی

 

اینجا شاعر بازگشتی داره به خاطرات کودکی

ایشون کلا از کودکی شوت میزدن یعنی پرت بودن

رفقا هم ایشون رو سرکار میزاشتن

تو بازی قایم باشک همیشه ایشون رو مجبور به چشم گذاشتن میکردن و

و معمولا هم پشت دیوار قایم میشدن و ایشون هم در پیدا کردنشون ناکام بودن

و مجبور بودن تا آخر شب چشم بزارن

البته برداشت دیگه ای هم میشه داشت و اونم اینه که شاعر بچه زیبارویی بودن

و از این جهت مورد توجه افرادی قرار داشتن

این افراد معمولا در کوچه ها و پس کوچه ها و محل های عبور ایشون،پشت دیوار قایم

میشدن و وقتی شاعر میخواسته رد بشه به ناگاه خفت میشدن و باقی قضایا که بعلت پاره ای موارد از ذکر ماوقع با جزئیات معذورم

 

 

دیگه صبح زود بیدار نشو       باشه هرچی تو بگی

 

آمده است که پدر ایشون نظامی بوده

همیشه کله سحر و با مارش نظامی،خانواده رو بیدار و سپس به خط میکردن

ایشون آرزو به دل مونده بودن که یه بار تا ساعت 7 صبح بخوابن ولی امان از دست پدر

واسه همین با سوز و گداز میفرماید اصلا هرچی تو بگی من دربست قبول دارم فقط

جون ننه ت بزار بخوابیم

 

 

دیگه بام راه بیا پسر            باشه هرچی تو بگی

منو آنتالیا ببر                       باشه هرچی تو بگی

 

تو این 2 بیت شاعر داره مامورین محترم انتظامی رو میپیچونه

از محتوای کلی شعر مشخصه که مخاطب شاعر یه دافه،ببخشید یه خانوم محترمه

ولی واسه اینکه مامورین رو گمراه کنه میگه بام راه بیا پسر

البته بعضی از بزرگان بر این عقیده هستن که ایشون یه جورایی مشکل داشتن

یعنی به جنس موافق بلهههههههههههههههه و این پسر از آنجا امده

 

در بیت دوم 2 نظریه وجود داره:

1-شاعر،آژانس هواپیمایی داره و از این طریق واسه تور آنتالیا تبلیغ میکنه

از اونجایی که جدیدا تبلیغات این جزیره منفور در روزنامه ها ممنوع شده باید بجاش بگه

منو کوش آداسی ببر      باشه هرچی تو بگی

 

2-این قسمت یکم مورد داره پس اونایی که از این موارد بدشون میاد نخونن

حتما جریان اون بنده خدایی رو که در مراسم عزاداری نوحه خون بوده و میخواسته

به دوست دخترش شماره تلفن بده شنیدید.این بابا هم از این طریق میخواسته نرخش

رو اعلام کنه.یعنی من رو ببر آنتالیا باقی قضایا حله.شایدم میخواسته بگه تا چه حد میتونه پول خرج کنه.باز هم بخاطر حفظ شئونات مجبورم ادامه ندم

 

 

خانومی،آرومی    وای قانونیش مال منی

کولی،هولی        میخوای منو آتیش بزنی

 

باز هم اینجا شاعر میخواد مظلوم نمایی کنه.با این صحبت ها میخواد بگه که آدم

قانون مداریه.البته باید برای حرفش مدرک داشته باشه.اگه اون قانونن مال این باشه پس

باید اسم اون تو شناسنامه این باشه و اسم این تو شناسنامه اون.مگر اینکه از این موقت ها باشه که باز هم باید شاهدی جور کنه و صد البته باید توجه داشته باشه که 2 خانوم با 1 آقا در شهادت برابری میکنه(در واقعیت 100 تا خانوم هم با 1 آقا برابر نیست-این مطلب برای درآوردن حرص فمینیست ها بیان شده و هیچگونه ارزش دیگه ای نداره)

 

این آقا تازه به خاصیت بانوان محترم پی برده

مصرع دوم اشاره غیر مستقیمی داره به علاقه خانوم ها برای خرید

شاعر میخواد بگه که این خانومی که قانونا مال ایشونه اونقدر پول خرج کرده که آتیش زده به مال ایشون و از اونجایی که مال به شاعر وصله یعنی مالش به جونش بسته ست پس به ایشون آتیش زده

ارتباط عجیبی هم بین این 2 بیت وجود داره.شاعر یه جورایی میخواد بگه اگه این خانوم محترمه قانونا مال ایشون نبود با این ول خرجی ها قطعا عطایش را به لقایش میبخشید ولی مشخصه که مهریه توافقی و ثبت شده در حدیه که تصور طلاق هم در مخیله ایشون نمیگنجه

 

بحث دیگه ای که اینجا مطرح میشه درباره ملیت شخص مونثه

ایشون اصالتا از کولی های اسپانیا هستن و اسم قبیله شون هم هولی هستش

 

واقعا هرچقدر به این شعر توجه میکنی به ابعا دتازه تری پی میبری

احتمال داره منظور شاعر از بیت دوم،کولی های سرچهارراه باشه

احتمال داره ایشون پشت چراغ قرمز بوده و داشته از مناظر طبیعی لذت میبرده که یه دفعه یه کولی،اسپند به دست اومده سمتش و نزدیک بوده که ایشون رو بسوزونه

 

 

خانوم چقدر پول داره مگه باباتون؟

اجازه میدی قدم بزنم باهاتون؟

خوشم اومده از کاراتون    میخوام بشم آشنا باهاتون

 

 

اینجاست که تمام معنویات به فنا میره

اینجاست که متوجه میشیم جامعه به تباهی رسیده

واقعا چرا باید اینقدر مادی گرا باشیم؟

ملاک دوستی ها و ازدواج ها شده فقط پول

همون جریان مگس هاست بر گرد شیرینی

البته مگس دور هرچیزی که جمع شد لزوما اون چیز شیرینی نیست(این یک هشدار بود تا خدای ناکرده دچار مسمویت و بیماری و غیره و ذالک نشید و بندازید گردن من)

 

در خصوص این قسمت هم روایت دیگه ای وجود داره

حتما میدونید که این اواخر ملت تمام تلاش خودشون رو میکنن تا از پرداخت مالیات فرار کنن.از اون طرف هم مالیات چی ها بیکار نیستن که

به انواع و اقسام طرق سعی میکنن تا بفهمن مودی چقدر درآمد داره

این آقای به اصطلاح شاعر هم احتمالا مامور اداره دارایی هستن که میخوان با دختر سوژه باب دوستی رو باز کنن و از این طریق بفهمن باباهه چند مرده حلاجه

این روش یکی از بهترین روشهاست چون هم فال و هم تماشاست و هم باقی قضایا

 

 

 

بمون پیش پای آره                     وای احسان مایه داره

تو رو با یه بدبختی                      پیدا کرد میون لاو لایه

 

این صجبت ها در راستای همون مطالب قبلی هستش

یعنی داره دون میپاشه.میخواد اینطور وانمود کنه خودش کلی مال و منال داره و اموال پدر دختر را به هیچ نقطه ای از اعضا و جوارحش حساب نمیکنه.

با اینکه آدرس دختر رو از اداره دارایی گرفته بوده و سر کوچه شون کمین کرده بوده ولی برای اینکه پیش دختره مظلوم نمایی کنه داره عنوان میکنه که برای پیدا کردنش بدبختی زیادی کشیده.

شنیده ها حاکی از آن است که تو اداره دارایی پرونده پدرهایی که دخترهای خوشگل و موشگل دارن رو به افرادی میدن که در طول سال حسابی خودشون رو نشون داده باشن و  این پرونده ها واسه تشکر و قدردانی بهشون داده میشه.

 

 

 

دخترای خوشگل و افتاده شدن ضایع آره

بیا پیشم جیگرم تا که کی پیش مرگته

میبرمت آلاسکا آره اگه کیش گرمته

 

خط اول مربوط به زمانیه که مامور دارایی به تبعیت از کارتون میتی کومان کارت اداره دارایی رو درمیاره و میگه من مامور مخصوص اداره دارایی هستم و پدر بابات دراومده

یا باید خودش رو تسلیم اداره دارایی کنه و هرچی داره و نداره بده و عطای زندگی رو به لقاش ببخشه یا اینکه از روش دوم بهره بگیره.اینجوری هم ماموره به یه نوایی میرسه هم اینکه مودی مالیاتش رو میده و کلا روش خوبیه.بقول معروف نه سیخ میسوزه نه کباب البته یه چیزایی این وسط میسوزه که اصلا به بحث ما مربوط نمیشه

 

در خط دوم یک ایهام وجود داره

کسانی که سطحی نگر هستن فکر میکنن منظور از جیگر همون دختره ست ولی وقتی که عمیق به مطلب نگاه کنیم متوجه میشیم که اینجا جیگر پدر داف موردنظره

چون با پولی که از پدر بدست آورده میتونه چندتا جیگر را تور کنه یا اصلا بره سمت فرهنگسرای بهمن و تا دلش میخواد از جگرکیهای اون منطقه حالی به دلش بده

خط آخر هم دوباره پیام بازرگانیه از طرف همون آژانس هواپیمایی

از این طریق اعلام میکنه که به غیر از تور آنتالیا میتونید برید آلاسکا یا کیش

بصورت زیرپوستی اعلام میکنه که شما هرجا بخواهید تشریف ببرید میتونه براتون هماهنگ کنه،از کیش گرفته تا آلاسکا یعنی از گرمترین جاها تا سردترین جاها

معلومه که همه چیز هم میتونه براتون هماهنگ کنه،از چیز گرفته تا چییزز حتی چییییزززز

 

جا داره اینجا از ساحت مقدس این شاعر گرانقدر که خواسته ناشناس بمونه عذرخواهی کنم چون با تمامی تلاشی که داشتم باز هزاران نکته در این شعر هست که مورد غفلت بنده واقع شده.امیدوارم شما هم زمانی که به این اشعار و ترانه ها گوش میدید بیشتر تفکر کنید

 

     

نظرات 87 + ارسال نظر
بابک شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:48 ب.ظ

اول؟

تو امروز پلاس شدی تو خونه ما؟اینجا اول اونجا اول
چی میخوای از جون ما؟

بابک شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:48 ب.ظ

همین
دیگه کاری نداشتم
پستت رو هم وقت ندارم بخونم
اگه چیز مهمی نوشتی اس ام اس بده بگو

آره اتفاقا خیلی مهمه
این شعرها رو که میخونم یاد اشعار تو میافتم که ۱۰ سال پیش بجای شعر واسه مون میخوندی درحالیکه شعر و بر بودن
هنوز اونقدر وضعم خوب نده که اس ام اس هام رو واسه تو حروم کنم

عاطی شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:03 ب.ظ http://pransesbanoo.blogfa.com/


:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

مرسی!

عالی بوود:))))

ممنون از لطفت

بهنام شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:08 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

الان که دارم میرم بیرون پس وقت ندارم پستت رو بخونم!
ولی خب هویجوری گفتم یه حالی ازت پرسیده باشم! البته اولش میخواستم زنگ بزنم بعد بنا به دلایلی پشیمون شدم گفتم اس ام اس بدم! بعد دوباره یه کم فکر کردم دیدم از همه چی بهتر (همون به صرفه تر) همین کامنته! تازه مدرن تر هم هست! اصلآ کلاس هم داره! باور کن!!!
خب خوبی دادا؟! خوشی؟!

خوب شد زنگ نزدی اصلا حال و حوصله حرف زدن باهات رو نداشتم
چطوری پسر؟خوبی؟من که خوب خوبم.خدا رو شکر

بابک شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:55 ب.ظ

به نظرم اگر شعر معروف تری رو واسه نوشتنانتخاب می کردی جالب تر می شد
کسی آیا این ترانه رو شنیده ؟
اصلاجز کورش کسی از این چرت و پرتا گوش میده ؟

دفعه بعد یکی از شعر و برهای تو رو انتخاب میکنم فقط مشکل اینه که کسی شعر تو رو نمیشناسه
تا جایی که من خبر دارم مهربان هم از این شعرا دوست داره.چی؟چیزی گفتی؟

رهگذر شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:44 ب.ظ http://mario22.blogfa.com/

منم با بابک موافقم!
آقا این شعرای عمیق چیه اینجا می نویسی؟! من که خودمو هم بکشم حالا حالا ها نمی تونم درک کنم بار محتوایی اثر رو
شما اینقدر فرهیخته بودین ما خبر نداشتیم!!
برای من یه سواله اونوقت شما چطو با این آهنگکه قر هم می تونین بدین؟! من که فقط به خلسه معنوی رسیدم!!!

حالا خودت رو نکش شاید جواب داد
من کلا چون رقص بلد نیستم به آهنگ توجه نمیکنم و موقع رقص یه سری حرکات رو مدام تکرار میکنم حالا این حرکات میتونه با موسیقی سنتی باشه یا پاپ

عسل شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.bipardeh.blogfa.com

وقتی کوروش تحلیل کند ....
دیگه معلومه ! شعر طرف رو پوکوندی دستت درد نکنه !
داشتم به ژدرجان میگفتم که میگن ۲۰۱۲ قراره بترکیم
ژدر جان به ما گفتن دوره اونا حتی ساعت ترکیدن رو هم اعلام کرده بودن ملت نشستن منتظر ترکیدن اما یه چند سالی طول کشید تا بترکن ... !
ما هم آپیم
اوه !
سرم پایین بود چقدر برات نوشتم :پی

نه بابا من کاری به ترکوندن ندارم اگه ترکوندنی در کار بوده حتما کار ال.قا.عده بوده
بالاخره کی میترکیم؟شما ساعتت دقیقش رو هم داری؟
خسته نباشی

صالی شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:42 ب.ظ http://afsonkhanomi.blogfa.com

حانوم چقدر پول داره مگه باباتون؟؟؟
همه زندگیشون شده مادیات پناه می بریم به خدا!
الان دارم خواننده رو تصور می کنم آقایی که لباس 7 رنگ پوشیده رفته آرایشگاه 7 ساعت نشسته موهاشو فشن کرده چند تا دستبند و گردن بند مامان و خواهرش رو هم برداشته انداخته گردنش

واقعا توصیف باحالی بود از حال و احوال خواننده

کیانا شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:54 ب.ظ

با ندید گرفتن همه
اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول
تا برم پستو بخونم

شما بیخیال بقیه باش واسه خودت راحت باش

کیانا شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:12 ب.ظ

خب اهم اهم
خب راستش این شعر اونقدر پربار بود که من موندم چی بگم
یعنی فک کن من کم آوردم دیگههههههههههههههه
باید ذهن خلاق این شاعر گرانقدر و طلا بگیرررررررررررررررن
خدایشش من باس فک کنم بعد بیام کامنت بذاررررررررررررررررررم

بازم غلط املایی داشتینااااااااااااااااااااااااا
گفته باشم

مگه میشه تو کم بیاری؟داری شکسته نفسی میکنی
اینبار املا چند میشم؟

پونه شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:15 ب.ظ http://jojobijor.blogsky.com/

یعنی شما خسته نمیشی اینقدر تایپ میکنی؟؟ یا کپی پیس میکنی؟؟ هنوز تو کار آسفالت و جاده سازی هستید دیگه کورش تمدن کبیر!!

شما خسته نمیشی اینقدر گیر مید؟بچه یه بار هم بیا درست و درمون بخون شاید یه چیزی یاد گرفتی به درد اون دنیات خورد

[ بدون نام ] شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام
چقدر طولانیه پستت، بعدا که حالم سرجاش بود میخونمش
در مورد این حرف چرت که قراره دنیا تموم شه هم یه چیزایی شنیدم. فک کن دوتا فینگولو 12 ساله و 8 ساله اومدن جلومو گرفتن که جزی جزی شنیدی قراره دنیا تو سال 2012 تموم شه؟
من:کی گفته؟
اونا: همونیکه جنگ جهانی دوم و حدس زده!!!!
من:مگه هنوز زندهست؟
اونا:نمیدونیم حتما هست دیگه
من تو دلم: اینی که اینا میگن دیگه کدوم الاغیه ه ه ه
من به اونا:نه بابا، زرررررررررررررررررررررررر زده،شماها خودتونو ناراحت نکنین و برین با خیال تخت مشقاتونو بنویسین
اونا:ولی جنگ جهانی دومو درست حدس زده بوده که ه ه ه ه ه
من: خیلی خب پس برین خودتونو برا مردن اماده کنین، الان هم الکی باهم دعوا نکنین چون قراره بمیرین دیگه. ناراحت هم نباشین چون مرگ دسته جمعی عروسیه، همگی دور همی میمیریم دیگه ه ه ه ه بعد اون دنیا دور همی زندگی میکنیم

من به خودم و شما: حالا مثلا این 22 سال چه غلطی کردم که اگه الان دنیا تموم شه نصفه میمونه؟؟؟!!!!
ولی به نظر من دیگه 22 سال ارزششو نداشت که خدا وقت خودشو و مارو بگیره،اون هم فقط واسه چی؟ واسه 22 سال!!!!!
نه جان من ارزش داشت برادر؟گِلشو هم الکی هدر داد
خلاصه اگه قراره بمیریم که خدا الکی وقت و پول و جوونی مارو هدر داد دیگه

سلام
راست میگیا چقدر نوشتم
جزی مخفف جز بزنیه؟
شما اصلا با تو ۲ تا بچه ۸ و ۱۲ ساله چکار داری؟شما در حکم مادربزرگ اونا هستی
منم تو کار خدا موندم که شما رو واسه چی خلق کرد؟بنده ای که نتونه یه متره انجام بده به درد .... میخوره
در مورد شما خدا چیزی رو هدر نداده چون چیزی برای شما هزینه نکرده که

فاطمه شمیم یار شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:38 ب.ظ

سلامممم کوروش خان
خدا خیرتون بده با این کالبد شکافی دقیق و عمیق و سلیس..خدمتی است به نسل جوان..شاعران..خوانندگان..
گوش کنندگان ..بزرگان..کوچکان ..صاحب منصبان..غیر صاحب منصبان...اربابان..رعایا و....غیره و غیره
..اتفاقا اصلا هم بی ربط نیست و به همشون ربط داره باشد که قدر بدانند

سلام بانو
سلامت باشید بانوی محترم
خدا رو شکر که شما درک کردید این تحلیل رو
اگه چند نفر مثل شما بودن که درک عمیقی داشتن دیگه همه مشکلات ما حل بود

نیما شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ب.ظ

من اگه میدونستم تو از این چیزشعرا گوش میدی، عمرن داشت که باهات بیام حرم ... جلف...

برو بچه
یادت رفته چقدر التماس کردی تا ببینمت؟یادت رفته چقدر بهم رشوه دادی؟

گــل گیســـو شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://gol-gisoo.blogsky.com/

سلام
وااااای خییییییلی عالی بود
از شدت خنده دل درد گرفتم
کاش لینک دانلود آهنگ بود

سلام
قابل شما رو نداشت
لطف دارید

م . ح . م . د یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ق.ظ

از پرسپولیسی جماعت انتظاری بیشتری نیست ...

والا با این شعراشون

این اینجا چی میخواد؟برو کنار از زیر دست و پا

آذرنوش یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

هرررررررررررررررررر خیلی باحال بود
فقط حیف که آهنگشو نشنیدن تا حالا
اشکال ندراه اصلا از فواید اینترنت و وبگردی همین آشنا شدن با شعرهای پرمحتواست دیگه

نوش جانتون
فکر کنم اگه سرچ کنم پیداش کنن

رضوان یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ق.ظ http://zs5664.blogsky.com/

سلام
خیلی شعرش سنگین بود
و قواعد ادبی هم بسیار توش رعایت شده بود
ایمیلمو بدم اسم شاعرشو بهم میدی؟؟
تحلیلت جالب بود ولی کورش خان خدایی حوصله داری اینهمه تایپ کنی؟؟؟به نظرت همه پستتو تا آخر خوندن؟؟؟؟
لااقل خاننده رو معرفی میکردی!!!!!!!
ساسی مانکن؟؟؟حسین مخته؟؟؟کی آخه؟؟؟
راستی قضیه تموم شدن دنیا دیگه چیه
اگه مربوط به سال۲۰۱۲ باشه پس اصلا به ما ربطی نداره
ما سال شمسی خودمونو داریم و عیدمون ۳ ماه دیگه ست

سلام
اگه سنگین بود بزارش زمین خسته نشی
باید کپی شناسنامه بفرستی
مهم نیست که تا ته خونده بشه یا نه.دوست ندارم حرفم نصفه و نیمه بمونه.من ۲ هفته یه بار ۱ پست مینویسم فکر کنم روزی ۲ خط هم بنویسم بیشتر از این حرفا میشه.به هرحال هرکسی که میخونه بنده را شرمنده لطفش میکنه
راستش این اهنگ رو خیلی وقت پیش شنیدم و اسم خواننده یادم نیست
والا میگن یه نفر گفته امسال دنیا به فنا میره و تمام میشهوراست و دروغش با خودشون

سارا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

دل درد شدم از خنده
خوشم میاد هااااااا خدایی شاهنامه باید بره جلو بوق بزنه یادم باشه بیشتر رو این شعرا تامل کنم تازه فهمیدم چه معانیی میتونه داشته باشه
دست شوما مرسی مارو روشن کردی واقعا که این فردوسیم با این شاهنامش 30 سال وخ گذاشته آخرم همشو جمع کنی به این شعر نمیرسه

زود برو یه قرص بخور شاید دلت خوب بشه
پس دیگه نمیتونید تو شهرتون به فردوسی بنازید

سارا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

دل درد شدم از خنده
خوشم میاد هااااااا خدایی شاهنامه باید بره جلو بوق بزنه یادم باشه بیشتر رو این شعرا تامل کنم تازه فهمیدم چه معانیی میتونه داشته باشه
دست شوما مرسی مارو روشن کردی واقعا که این فردوسیم با این شاهنامش 30 سال وخ گذاشته آخرم همشو جمع کنی به این شعر نمیرسه

سارا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:58 ق.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

چرا کامنت من دوبار اومده

چون ۲ بار فرستادی

هلیا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.mainlink2.blogsky.com

عزیزم ....................
من این همه هزینه کردم یه mp3 جدید برات زدم پر از آهنگای معین و امید و ..................
اونا رو هم یه امتحانی بکن شاید مطالب مفید تری توش پیدا کردی .
ولی خداییش منم تا حالا از این زاویه به این آهنگ نگاه نکرده بودم.

ممنون عزیزم.دستت درد نکنه.خیلی آهنگهای توپی داره.مخصوصا معین
حالا از این زاویه ببینی نمیدونی چه چیزایی میبینی

ری را یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ب.ظ http://narenjestaan.persianblog.ir

از شعرش خوشم اومد خیلی خنده داره خب مگه بده یه ترانه موجبات شادی ما رو فراهم کنه تو این عصر یخ زدگی و دلمردگی
هان ؟

خداییش خیلی هم خوبه
دستشون درد نکنه

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ب.ظ

صاااااااااااااااااااااااااااب خوبه بیا کامنتارو جواب بده دیگهههههههههههههههههههههههههههههههههه

الان کلاس دارم نمیتونم جواب بدم

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ب.ظ

خب چون الان دارین به احتمال زیاد جواب میدین خیلی لذت بخشه که من بیام و کمی اینجا شلوغ کاری کنم
چون هرچی فک کردم نتونستم به پست گیر بدمممممممم

اگه شلوغ کنی میدم بندازنت بیرون
پاشو برو سر کلاس
شما که همیشه کلاس داری
کلاست تموم نشد؟

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ب.ظ

میـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــگمممممممممممممم اون کامنت بی اسم خاهری منه هااااااااااااااااااااااا
جزیره جووووووونی منه
گفتم که اشتب کنین

معلومه ایون پرت و پلاها رو فقط یه جزیره میتونه بگه که اونمحتما با شما ارتباطی داره

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ب.ظ

محض مردم آزاری

این کار اصلی شماست

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:34 ب.ظ

خب حالا چون اصرار میکنین میگم که داشتم شکسته نفسی میکردم حالا برم یه چی ازش پیدا کنم واسه گیر دادن که پای آبروم درمیونه

بچه برو رد کارت اینجا چیزی بهت نمی ماسه

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ

خب هنوز که چیزی از تووش درنیومده
اما باز هم تامل مینمایمممممممممممممم

گفتی تامل و کردی کبابم
آخه شما تامل هم میتونی بکنی؟
بلانسبت شما.دور از جونتون

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:48 ب.ظ

حالا برا خالی نبودن عریضه شما از میلاد خبر ندارین؟؟؟؟
خیلی کم پیدا شده هااااااااااااااااااا
نکنه عروسی گرفته به من خبر نداده
میلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد عروسی بگیریو منو شاد دعوت نکنی نمیبخشمت
بذا یکم اینجا بگم بلکن سروکله ش پیدا شد

نه منم دلم براش تنگ شده.دلتون نخواد پسر بسیار خوبیه
کیانا رو حتما شام دعوت کن چون اگه بری مشهد برات تلافی میکنه

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

کاملن مشخصه که شوما کلاس داریاااااااااااااااااااااااااااااااااا

خب دیگه من اینجا شلوغ بازیامو کردم
دیگه رفع زحمت میکنم
تا پست بعدی که خدمتتون برسیم

خواهش میکنم باعث خوشحالی بود حضورتون
دیگه برو به کلاست برس بانو

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:57 ب.ظ

من کلاسمو دودر کردم الان خووووووووووووونه م
اینقد چسبیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد

آهان پس فقط وقتی کسی بیاد شهرتون کلاس دارید
داره یه چیزایی دستم میاد

محدثه یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:58 ب.ظ http://shekofe-baran.blogsky.com

فعلا اول شم تا برم بخونم بیام!
(آیکون اعتماد به نفس در حد بنز!)

شما هم راحت باش
هروقت بیایی رو اول شدن حساب کن

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ

محدثه برو رد کارررررررررررررررررررت
برو تا کتک نخوردییییییییییییییییییییییی

من به دعوای خانوادگی کاری ندارم فقط جون مادرتون اینجا گیس و گیس کشی راه نندازین

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ

نخیرررررررررررررررررررررررررررررم من الان تو فرجه هااااااااااااااااام

من که از این کارای زشت بلد نیستم مگه اینکه محدثه چون لوووس و ننره بیاد از گیس و گیس کشیا راه بندازه که خو منم مجبور به مقابله به مثل میشم

همون که پامون رو از مشهد گذاشتیم بیرون فرجه هات شروع شد؟فکر کنم با بلیط ما هماهنگ بود(آیکون آدمی که یه سوژه گیر آورده و بیخیال نمیشه)
من بازم عنوان میکنم در دعوای شما دخالت نمیکنم

شازده کوچولو یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:23 ب.ظ http://www.shazdehkocholo.blogsky.com

به پیروی از کیانا
دوووووووووووووووووووووووووم


شعر درخواستی هم قبول می کنید؟
میشه این بار شعر"حنا خانوم" اندی عزیز و برامون تفسیر کنید؟

باشه شما هم دوم
بله البته از شما قبول میکنمیما والا باید برن ته صف
البته اون شعر خیلی ستگینه ولی چون شما خواستی یه کاریش میکنم

محدثه یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:50 ب.ظ http://shekofe-baran.blogsky.com

دایی؟
بیا پارتی بازی کن!
قبول نیس!
بیا واسا به سیبیلات دس بکش بگو کسی جرئت نداره به خواهر زاده ی من چپ نیگا کنه!
این کیانارو جمع کن!
عرضم به حضورتون که چون مشغول کار شریف چتینگ بودیم،دیر شد یه کمی!
ولی خب!
منکه این شعرو نشنیده بودم ولی به هر حال نشون دادی که مهندسی و فکر ریاضی تو سرت میپیچه و خلاصه که تحلیل و مغز و این حرفا!
سسسسسسسسسس!!!!! (صدای پپسی ای بود که براتون وا کردم!)
جریان کده چی شد؟!

عرضم حضور خواهر زاده محترم که زشته من بیام قاطی دعوای خانوما بشم.من سعی میکنم وساطتت کنم یه جوری حل بشه
ممنون از هندوانه ها و پپسی ایشاا... بشه براتون جبران کنم
خط آخرت رو متوجه نمیشم میشه توضیح بدی؟

منجوق یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:01 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com/

روحت شاد خستگیمو برد

برای شادی روح تازه درگذشته کورش تمدن جمیعا صلوات

جزیره یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:53 ب.ظ

این دقیقا نشان دهنده چه حسیه؟

کاغذکاهی(نازگل) یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://kooche2.blogfa.com/

وااااااای خیلی با حال بود ...

همین شما خس و خاشاک هایین که به مفاخر ملی توجه نمیکنین دیگه !!!

آخه یعنی چی ؟؟ با کیا گشتی ؟
واجب شد برم آهنش رو گوش بدم !

آخ جون یه خواننده آمریکایی دارم
قابل شما رو نداشت
من از اونایی هستم که گفتی؟وای چه بد

کیانا یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ب.ظ

قرررررررررررررربونت برم میثا جوووونم

جزیره جوونی؟؟؟؟ چیه عزیزم؟؟؟چرا اخم کردی فدات شم؟؟؟

محدثه برو خودتو جمع کن
برو به چتینگت برس باباااااااااااااااااااااا

منم که اینجا بوقم

ناهید یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ب.ظ http://nahid2369.blogfa.com

یادم باشه شعرامو بدم برام نقد کنی

بفرست حتما.با شما چون خواننده این وبلاگ هستی ارزون هم حساب میکنم

عسل دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ب.ظ http://www.bipardeh.blogfa.com

:دی
امید به ترکیدن نداشته باش :پی

آدم باید همیشه امیدش به خدا باشه

[ بدون نام ] دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

خصوصی فوری فوتی

پاسخ داده شد
شماره حساب میدم هزینه اش رو پرداخت کنی.میتونی کارت به کارت هم بکنی

دل آرام دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com/

سلاااااااااام
میگم کوروش خان شما به همه شعرا با همین دید تحلیلی نگاه میکنین ؟ اونوقت اینجوری که یه آهنگ گوش دادن یک سال طول میکشه
بعد نظرتون چیه یه خواننده درست و درمون رو انتخاب میکردین واسه تحلیل ؟ این احتمالا از اونهاست که ابروهاش از دخترا نازکتر ِ و یه من و نیم هم آرایش داره و به سختی میشه تشخیص داد دختره یا پسر

سلاااااام
نه من معمولا به شعر توجه نمیکنم و بیشتر به موسیقی توجه میکنم واسه همین اگه تصادفی به ترانه توجه کنم اینجوری میشه
والا همین قشر الان کلی بین بانوان کلی برو و بیا دارن.منظورم ابرو قشنگهاست

آناهیتا دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

دروووووووووووووووود بر سرور خوش رنگ های بلاگستان
هیچ کس جز شما نمی تونه یک شعر بند تمبانی رو اینقدر زیبا تحلیل کنه و این همه نکته ی مفید در بیاره....
عالی بود

سلام بر آنا قرمزی
ممنون شما لطف داری.

کیانا دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ

بلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه کاملن مشخصه که گیر دادین به یه موضوع و ول نمیکنین

حالا هلیابانو قول دادن آخر بهمن میاید دیگه اونجا درخدمتتون هستیم

اووووووووووووووووول از آخر دیگه حرفیم توووش نباشه هاااااااااااااااااااا

جدا خیلی تابلو بود؟
ایشاا...............................
من تو این دعواها ورود نمیکنم

عارفه دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ http://inrozha.blogsky.com/

کیانا من حریف گویا من آخرم

اینم که با من نیست

کیانا سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ

حالاااااااااااا خودم آخرررررررررررررررررررررررم

خداییش من الان چی بگم؟

کیانا سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ب.ظ

آمدیم نبودید

خدا رو شکر.چه شانسی آوردیم
احتمالا کلاس داشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد